vrijdag 12 december 2014

Ziek!

Hallo Allemaal!

Sorry dat ik al zo lang niets van me heb laten horen. Ik ben sinds vorige week zondag plotseling ziek geworden. Ik weet niet hoe dat heeft kunnen gebeuren. Waarschijnlijk door het koude weer. Ik moet elke dag 15 minuten naar school fietsen, dat zal er wel mee te maken hebben. Nu lig ik op mijn warme bedje, met pak koekjes en mijn laptop op m'n schoot dit artikel te schijven. Omdat ik toch niks te doen heb ga ik jullie vandaag 6 tips geven over wat je kunt doen als je ziek bent.

1. Kijk een serie of een film. Ik vind een serie net wat leuker omdat een film al na anderhalf uur al is afgelopen. Series kun je de hele tijd blijven kijken. Kijk vooral een spannende serie. Dan denk je niet na over je hoofdpijn en buikpijn. De series die ik momenteel kijk zijn Arrow, The Flash en Teen wolf
2. Slapen. Slapen is erg goed voor je lichaam als je ziek bent. Slaap daarom zo veel en zo lang mogelijk. Zorg ervoor dat als je gaat slapen dat je het in je slaap niet koud kunt krijgen,
3. Trek je dikste sweater aan en ga koken! Dit helpt voor mij echt heel goed. Maar misschien komt dat gewoon omdat ik van eten hou. -___-
4. Spring onder de douche. Als je ziek bent zweet je meestal heel erg. Een douche kan je heel goed doen. Maar pas op. Neem wel een warme douche. Een koude douche kan je nog zieker maken.
5. Als je verkouden bent: Ga stomen. Het stoom komt in je neusholte en daarvan gaat je neus van open.
Tip: doe pepermuntolie bij je kokend water. Dit helpt je neus te openen.
6. Lees een boek! Je vergeet dat je ziek bent als je even afleiding hebt. Kies hier ook weer voor een spannend boek zoals Divergent, Hunger Games, Harry Potter, Percy Jackson en dat soort boeken.

Dit waren mijn tips tegen ziek zijn!

Wat doe jij als je ziek bent?
Zet het in de reacties!

Enjoy Today
Amany

Geen opmerkingen:

Een reactie posten