maandag 28 juli 2014

Eid Mubarak! - Het is Suikerfeest!



Hallo allemaal! Vandaag is het zover! Na negenentwintig dagen lang vasten in de heilige maand Ramadan mogen wij weer volop snoepen! Want het is Suikerfeest! Joepiee! Ik denk dat velen van jullie al wel weten wat dat inhoud. In de maand Ramadan moeten de moslims negenentwintig of dertig - dat ligt aan de maanstand - vasten. Dit jaar was het negenentwintig en daar ben ik zo blij om. Want het is zwaar. Vooral in Nederland. Daarvoor gingen we altijd op vakantie in Egypte en daar gaat de zon al om 7 uur onder. In Nederland gaat de zon pas om 10 uur onder. Het was even doorbijten maar uiteindelijk is het toch gelukt. Ik voel me altijd heel trots op mezelf na de Ramadan. 

Bij het Suikerfeest denken veel mensen aan lekkernijen en zoete hapjes zoals cakejes en taart enzo. Dat is ook wel een beetje zo. Maar gelukkig eten we ook niet de hele dag door alleen zoete hapjes maar ook gewoon hartige dingen. 

Ik ga binnenkort wel een paar van de recepten die ik speciaal voor het Suikerfeest maak online zetten. Ik vind het er leuk om dat met jullie te delen. En ik hoop dat jullie dat ook leuk vinden. Maar ik ga nog niet verklappen wat!  

Maar ik ben heel blij! Mijn twee neven die studeren in Duitsland zijn er deze dagen bij ons, mijn broers die zijn er natuurlijk ook bij en mijn moeder kookt FANTASTISCH!!!  En ik word gewoon happy van het eten!!! Na negenentwintig dagen vasten kan je de hele wereld wel op!


Vieren jullie ook het Suikerfeest?
En wat voor hapjes maak je dan?
Laat het achter bij de comments!

Enjoy Today!

- Amany Shahin



Geen opmerkingen:

Een reactie posten